Kim olursa olsun ,insan daima her yerde akılla çıkarın buyurduğu gibi değil ,canının istediği gibi hareket etmeyi sever ; arzularımızın çıkarımıza tamamıyla ters düşmesi de mümkün, hatta bazen zorunludur .
Bugünün insanı pek çok bakımdan barbarlık çağı insanından daha üstün görüşlü olduğu halde ,aklın ,bilginin gösterdiği yoldan gitmeye bir türlü alışamamıştır..
Keşke sadece tembellik yüzünden hiçbir şey yapamasaydım. Tanrım o zaman kendime ne büyük saygı duyardım .Tembellikte olsa belirli bir özelliğe sahibim , buna eminim diye kendime saygı duyardım .Benim için ' kim bu adam ?' diye sorulunca ' tembelin biri ' verirlerdi ki , bunu duymaktan da son derece hoşlanırdım..