"Asıl çözülemeyen de bu ya! İnsan... Peki, nedir insan? Bu dünyada ne işi var bu bela yerde? Ne yapacağım burada? Niçin herkes birbirinden farklı? Neden böylesine garip her şey?"
Ölümün hareketin sona ermesi ve yaşayanların hayatından çıkmak anlamına geldiğini biliyordu ;Bu içinde Açlığa benzeyen büyük bir boşluk bıraktı ama yemeğin dolduramadığı, sızlayıp duran bir boşluktu.
Ya boyun eğecek ya da boyun eğdirecekti, merhamet göstermek zayıflıktı. İlkel yaşamda merhamet diye bir şey yoktu. Öl ya da öldür ye ya da yem ol; kanun buydu.