-Tanrı bize mutluluk duygusunu ve keyfini verdiyse, bu dünyada sadece acı çeken masum ruhları kollaması gerekmez mi ?
-Bu böyle olmalı, değilse ya Tanrı yoktur ya da hayatımız acınası bir şakadan başka bir şey değildir.
İnsanın kötü nitelikleri genç yaştayken toplum tarafından bastırılır, daha ilk adımlarında tutkuların oyunlarıyla dizginlenir, insana özgü saygıyla engellenir; daha sonraları, yalnızlaşan yaşlı adamın bu küçük kusurları, üstleri ne kadar uzun süre örtüldüyse o derece şiddetle açığa çıkar.
Özü itibarıyla alçakça olan insanî zaaflar dur durak bilmez.