Cezalandırılması gerekenler yenilik getirenler olmamalı yapması gerektiği halde bir şey yapmadan elini kolunu kavuşturup oturanlar olmalı. Ama bizde her şey tersine zaten
Kadın erkek genç ihtiyar birtakım tembeller miskinler doldurmuştu bu dünyayı. Bu insanlar tembelliğin bütün sefaletlerin ve felaketlerin kaynağı olduğunu anlamıyorlardı..
O halde her ceza işlenen suçtan dolayı pişmanlık da duyurmalı ıslah etmeliydi. Sırf cezalandırmış olmak için cezalandırmanın değil insan hayvanlar için bile hiçbir anlamı yoktu
Ama hata ya da günahlarını bilmeyen bir insan tam bir insan olabilir mi? Pişmanlık da günahın kefaretini ödemek suretiyle ruhun aydınlanmasından ürperti duyan ve gözü kamaşanlar yalnız düşünce ya da hareketlerindeki hatayı günahı bile bilen insanlardır. Bizi gerçeğe götüren yol adım adım olgunluğa mükemmelliğe güzelliğe de yaklaştırır