Kitaba başladığımda ilk olarak tıbbi tanımlara rastladım ve bunları ben ne yapayım dedim açıkcası
Bu tıbbi tanımlar ruh ve beden ilişkisi üzerine başlangıçmış, ruhumuz ve bedenimizin beyindeki bir bez aracılığıyla iletişim içerisinde olduğunu özet olarak söyleyebilirim..
Bu bölümü atladıktan sonra duygularımızın nasıl geliştiğini, bedenimiz üzerindeki etkilerine değiniyor Descartes. Üzerinde durduğu önemli olan duygularımız ise aşk, sevgi, nefret, kin, öfke ve daha fazlasının açıklaması vardı.
Duygu ve düşüncelere önem verdiğim için, beden üzerindeki etkilerini de anladıktan sonra severek okuduğum bir eser oldu.