Şengül

Aptalız biz, hep bir telaş, koşuşturma içindeyiz! Hep boş durmaktan!
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Düşmanlıklarla, hainliklerle, insanı baştan çıkaran şeylerle dolu bir dünya bu.
Çocukluk çağlarımız değilimdir en kıskanılacak yaşlarımız: Ne gelecek derdi ne başka herhangi bir tasa, üzüntü!…
Köyde yaşamın sıkıcı olduğu söylenir hep. Oysa asıl ben kentte onların ki gibi bir gün geçirsem herhalde sıkıntıdan ölürdüm.
“İyi ama,” diyor kimileri, “fabrikalar kurarsak gelir artar.” Yahu, sen önce topraklarındaki köylülerinin durumunu iyileştir, ellerinin para görmesini sağla, bak bakalım o zaman fabrikaya ya da birtakım aptallıklara yönelme gereği duyuluyor mu?