Gençlik adaletsizliğe doğru yöneldiği zaman vicdan aynasında kendine bakmaya cesaret edemez, oysa olgun yaş bu aynada kendini görmüştür. Hayatın bu iki bölümü arasındaki bütün fark işte buradadır.
Büyük ya da zengin olmayı istemek; yalan konuşmaya, eğilmeye, yerlerde sürünmeye, tekrar kalkmaya, dalkavukluk etmeye, gerçeği örtbas etmeye karar vermek değil midir?