“Başka kültürleri tanıyan biri ,içine doğduğu ortama dışarıdan bakmaya başladığı için, pek çok konuda daha az dayatmacı,daha hoşgörülü ,daha çok yönlü biri haline dönüşüyor .”
“Ekmek sembol olarak bizi biz yapan değerlerimizi temsil ediyor. Belki ona neden basamadığımızı ,buna neden “günah “ dediğimizi bilmeliyiz ama yine de geri dururuz . Ne zaman bu toplumun gençleri fütursuzca ekmeğe basmaya başlar ,işte o zaman ben yaş tutarım .”
Derin psikolojik tahliller ihtiva eden harikulade bir deneme.Ahmet Altan’ı bu kitapla tanıdım. Yazar bize hepimizin içinde bir başka kişiye yer olduğuna , bize verilenin ne olduğunu hayata iyi bakmadığımız için göremedigimizi yani hayata iyi bakmamız gerektiğini, geleceğe bakmamızı farklı ve güçlü bir şekilde anlatmış.Size, sizi, hayatı, insanları, duyguları anlatan bir kitap. Hayatın ve insanın derinliklerindeki bütün duygu kıpırtılarını ışığa çıkartıyor. Okuyacağınız her satırda kendinize ya da bir tanıdığınıza ait bir duygunun izini, macerasını bulacaksınız. Bu kitabı okurken kendi hayatınızın hikayesini dinleyeceksiniz.Bence Ahmet Altan hayat üniversitesinden mezun olan bir yazar . Şimdi sırada diğer kitaplarını okuma zamanı …