Insanlar" dedi "ömrünce nasibini arar da durur. Kimi ar ama bulamaz kimi bulur ama bilemez. Sen hangisisin Katip Efendi? Arayanlardan mısın bulanlardan mısın yoksa bulup da anlamayanlardan mısın?" dedi.
İnsan bildiklerini bilmediklerinin yanında toz zerresi kadar dahi değildir. Maksat odur ki insan bilmediğini bilsin, cehaletini idrak etsin de büyüklenmesin...