Nur

Nur
@Knurkilic
La vita e un momento…
Yaşı ilerledikçe insan çocukluğunun bahçelerini nerede arar ? Belleğimiz bizi ninnilere,saklambaç oyunlarına, uçurtmanın iplerine nasıl götürür ? Nasıl canlanır çocukluktaki eski çarşılar, panayır yerleri, bayram sabahları; bizi bir yerde bekler mi buğday başakları arasında yuvasını yapan tarla kuşu ? Yoksa büyüdüğümüz için ödediğimiz bedel kaybetmek midir doğduğumuz evi, sokağı, köyü?
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Giderek sevgisizleşen çevremize,duyguların “Fast food” mutfağından çıkışına bakıyorum. Her konuda acelemiz var. Öylesine acelemiz var ki yaşamaya zaman kalmıyor. Gülüşlerimiz de beklentilerimiz de bir örnek. İnsan olmaya. “Her şey bir insanı sevmekle başlar.” sözünü anımsamaya bir saniyemiz bile yok. Ya da Gülten Akın’ın dediği gibi “Ah kimselerin vakti yok, durup ince şeyleri anlamaya.”
Yaşadığımız zamanda kaç kişi gördüklerine bakabiliyor? Kaç kişi algılayıp yargılıyor ? Öyle olsaydı daha yakın olmaz mıydık, sevgilerimiz göğsümüzde kanatlanmaz mıydı? Öyle olsa daha yakın olurduk birbirimize. Bu alandaki eksiklik, vardığımız tutarsız hükümlerle nicelerini zarara uğratmış,nicelerine günleri yaşanmaz etmiştir. Ne güzel söylemiş şair: “Ah, kimselerin vakti yok, durup nice şeyleri anlamaya! Knurkilic
Başkalarının bizler hakkında ne düşündükleri neden bu kadar ulvi. İnsana bahşedilmiş en tabi olayı yani yaşamayı neden başkalarının taktiri ve hakir düşüncelerine göre yaşarız? Bir kalıba sokulmuş etik ve ahlaka göre neden yaşamalı insan ? Çizginin dışına çıkmak neden topyekün reddedilir? Çizgi kime göre neye göre nitelendirilir ki ? Bizlerden istenilen normal olmak kendi diktikleri biçtikleri kılıfa sokmak.. Yani başkalarının normalleştirdiği bu etik veya bu etik değil dedikleri şeyleri insanlığa uygulatmak çok acımasızca.. Bu kişinin yaşam özgürlüğüne hunharca barbarca el koymaktır. Herkesin bir düşüncesinin bir prensibinin bir inancının bir amacının hayallerinin sınırlarının olabileceğini düşünmek çok mu zor ? Geçmişten bugüne süregelen ‘Geçmiş kültürlerin esiri olmaktan ne zaman kurtulacak insanlık?? Kübra Nur Kılıç