“İnsanlar ders verilerek bilgilendirilemez, yalnızca kendilerini aramaya, kendi gözleriyle görmeye yönlendirilebilir. Gözlükle ve hap diye bir şey yoktur.”
…ancak insanın kendini anlayabilmesi için yalnızca kendini gözlemlemesi yeterli değildir. yalnızca kendi göbeğine bakan dünyayı göremez bu nedenle Monteigne tarih okur felsefede derinleşir. Amacı ders almak inanç aşılamak değil, başka insanların kendi “Ben” lerini başkalarının “Ben”i yanında ayakta tutabilmek için neler yapmış olduklarını görmektir.”