"Ama o çocuk halimizden farkında olmadan uzaklaşıp sahip olmadığımız şeylerde mutluluk arar hale gelmişiz. Şu kadar param olursa, şöyle arabam olursa, şununla evlenirsem,şu mevki makama geçtiğimde yaşam daha keyifli olacak gibi..."
"İç tanıklığa önem veren kültürde bireyler, 'ben varım! 'duygusu içerisinde sorar;" Ben ne düşünüyorum, ne hissediyorum? Akabinde ona göre 'yanlış' ve 'doğru'ya karar verir. İşte o zaman gözlemleyen bilinç içe döner ve vicdana, değerleri odaklanarak değerlendirmeye başlar."
"Oysa ergenlik yaşlarıma dönüp," başkası ne der ?" diye düşünerek hareket eden halimden kurtulup, "ben ne derim" diyen cesur bir delikanlı olmak isterdim."