Çok akıcı bir kitap tek solukta okudum. İnsan ve insan olmanın hakikatleri üzerinde durmuş. Düşünce, akıl, mutluluk, toplum, devlet gibi insanı oluşturan temel unsurlar üzerinde durup felsefi düşünürlerin sözleriyle tamamlanması aktarılmak istenen mesajı destekler nitelikte olmuş.Bence okumaya değer.Felsefe kitaplarını okumam için teşvik edici oldu. Akıl olmassa duygularda yoktur onlar sadece ek destekçilerdir. Akılı savunan önemli felsefe ve İslam düşünürü Farabi'nin sözlerinin ve düşüncelerinin daha çok olmasını isterdim. Yazar genel olarak kendi düşünceleri üzerinde durmuş.Farabi gibi düşünürlerimizin eğitim kurumlarında yer edinmemiş ve anlatılmamış olması da çok acı bir durum.İyilik, mutluluk, ilahi aşk ve insanı insan yapan tüm kavramlar ile insanın ne olduğunu, isterse her şeyi öğrenip akıl ile uygulayarak tüm canlılardan ne kadar üstün olduğunu tekrar tekrar hatırlatan bir kitap.