Tam tahmin ettiğim gibi...
En başından beri bana hitap etmeyeceğini biliyordum. Kişisel gelişim asla benlik
olmayan bir tür. Yeni yıla girerken ya da yeni yılın ilk haftasında okumak istedim. Çünkü okuyanların hepsi mucize gibi bir kitap olarak nitelendiriyordu. Kim yeni yılda mucizeler onu bulsun istemez ki? Bir şekilde insanlara kişisel gelişim kitaplarını sığ bulduğumu ve şişirilmiş bir balon olarak gördüğümü söyledim. Ancak insanlar bana sürekli " hayır, bu bir kişisel gelişim kitabı değil. Okuyunca anlayacaksın. Bambaşka bir şey." Şeklinde dönütler verdi. DNA ile ilgili bilimsel açıklamalar serpiştirilmiş, ultra bir bilimsellik katılarak farklı olmak istenmiş ve ünlü insanların bir kaç afilli sözü ile herkesleşmiş bir kitap. Beni reading slumpa soktu nitekim severek okumaya başladığım Leonardo'nun Yahuda'sı kitabını bile yarım bıraktım. Mucize bulduran kitap olarak pazarlanmış ve aşırı şekilde reklamı yapılmış bir kitap. Okurken bana umutsal ve pozitif duyguları titreştirmek yerine rezonansımı bozup offf pufff çektiren kitap.
Benim için olay şudur “Dünyada olabilecek her bir olay için misal aleminde sayısız ihtimal uyur. Siz ağzınızdan çıkardığınız sözlerle o ihtimalleri uyandırırsınız. Güzel kelimeler söyleyin ki güzel ihtimaller uyansın.” Hz. Mevlana.
Rezonans kanunu bu sözün uşaklığını yapar.