Lale

Lale
@Lalemujgan
Yüzünüze vurulması gereken gerçekler
Puan vermedi
Yazarın çalıntı kitap geçmişinden dolayı önyargılıydım. Buna rağmen bir şans verdim ve okudum. Dedim ki hakkını yeme, yargısız infaz yapma. Gayet objektif olacağım. Beğendim. İnkar edemem. Güzeldi ve kendini okuttu. Şimdi asla objektif olamayacağım noktaya gelelim. Bunlar tamamen benim yorumum. Bunuda ekleyeyim. sosyal medyada ve burada ki yorumlarda neyi bu kadar abarttınız anlamadım. Bence yine özgün değil. Kuzgun,Suskunlar ve daha nice ihanet konulu Türk dizisinden harmanlanmış gibiydi. Hatta paso Barış Ardıç ve Burcu Briicik’in oynadığı Kuzgun dizisi. Hani ilham alırsın tamam da Yqzar hanım çekinmeden direkt yapımı almış gibime geldi kdjdjejd Üşenmeyin gidin bakın o diziye. Orada da Kuzgun ilk akça adıyla kızın karşına çıkıyor, burada da Ecevit başka isimle geliyor. zaten çocukluk arkadaşları, yedikleri içtikleri ayrı gitmiyor, firuze ve Ecevit gibi. Başrol adamın aileini dağıtan kızın babası ve çocuk yıllar sonra intikam almaya geliyor. Burada Ecevit vurdurdu kızı aileye yaklaşmak adına orada da kuzgun kaçırtmıştı dilayı, yine aileye yakın olmak adına. firuze nasıl zorla ifade vermeye zorlamıyor ve yıllarca bunun acısını çekiyorsa orada da dila babasının verdiği paketi o eve bırakıyor ve kuzgunun ailesi böylece dağılıyor. Yıllar sonra ilk karşılaşma sahnelerinde ki açıktın mı, beni hatırlamadın mı, haydi gidelim konuşacak çok şeyimiz var replikleri bile aynı. Evecit’in kulağında ben var Kuzgun’un elinde yara… Ve daha nice detay aynı. Öyleki diziye geçen yeniden başladım. Öyle bakıyorum. Baktıkça detayları fark ediyorum. Bir baktım Dila kuzgun’a iyilik yapayım derken adamı ihbar etmiş oldu, yakalattı kdjdjejd sevgili yazarımızın son yazdığı güncel bölümde firuze iyilik yapayım derken Ecevit’i polise yakalattırıyor kdjdjdjdjd hani öyle körsünüz ki yazar başka
Duygu ve Düşünce
Üzüm Buğusu 1 - İhanetDilan Durmaz · İndigo Kitap · 2026600 okunma
Aynur Tarhan isimli okura yanıt verildi
Lale
Aynur Tarhan ben okuduğumu çok iyi anlıyorum Aynur hanım. Önerileriniz ve yüce gönüllüsünüz için teşekkürler. Kendi okuma rehberimi sağduyulu bir şekilde kendim oluşturabiliyorum :) Söylediğiniz şeyde kitabı sevmeye devam ettiğinizi, benzer değilde farklı noktaları konuşmanın iyi olacağını söylemişsiniz. Bende karşılığını verdim. Bana göre sizin yaptığınız yorum emek hırsızlığını desteklemeye giriyor gibime geldi Aynur hanım. Dizi filmlerden etkilenmeyen insanlar elbette kitap okumayı daha çok sever. Ama bu demek değil ki bir diziyi komple alıp kitaplaştırmak doğru. O dizinin geri planda bir senaristi, sahneleri düşüneni var öyle değil mi? Havada yazılmıyor o sahneler. Arka planda bir insan emek veriyor, kitap gibi yazılıyor o sahneler. Kitapta Onca benzer sahne varken biz ikisini ayıran noktaları konuşalım demek doğru mu sizce? Hani şey gibi, evet benziyor ama biz yazarın eklediği detaylara odaklanalım, ne olacak yani demek gibi. Sağlık mı bu sizce?
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Yüzünüze vurulması gereken gerçekler
Puan vermedi
Yazarın çalıntı kitap geçmişinden dolayı önyargılıydım. Buna rağmen bir şans verdim ve okudum. Dedim ki hakkını yeme, yargısız infaz yapma. Gayet objektif olacağım. Beğendim. İnkar edemem. Güzeldi ve kendini okuttu. Şimdi asla objektif olamayacağım noktaya gelelim. Bunlar tamamen benim yorumum. Bunuda ekleyeyim. sosyal medyada ve burada ki yorumlarda neyi bu kadar abarttınız anlamadım. Bence yine özgün değil. Kuzgun,Suskunlar ve daha nice ihanet konulu Türk dizisinden harmanlanmış gibiydi. Hatta paso Barış Ardıç ve Burcu Briicik’in oynadığı Kuzgun dizisi. Hani ilham alırsın tamam da Yqzar hanım çekinmeden direkt yapımı almış gibime geldi kdjdjejd Üşenmeyin gidin bakın o diziye. Orada da Kuzgun ilk akça adıyla kızın karşına çıkıyor, burada da Ecevit başka isimle geliyor. zaten çocukluk arkadaşları, yedikleri içtikleri ayrı gitmiyor, firuze ve Ecevit gibi. Başrol adamın aileini dağıtan kızın babası ve çocuk yıllar sonra intikam almaya geliyor. Burada Ecevit vurdurdu kızı aileye yaklaşmak adına orada da kuzgun kaçırtmıştı dilayı, yine aileye yakın olmak adına. firuze nasıl zorla ifade vermeye zorlamıyor ve yıllarca bunun acısını çekiyorsa orada da dila babasının verdiği paketi o eve bırakıyor ve kuzgunun ailesi böylece dağılıyor. Yıllar sonra ilk karşılaşma sahnelerinde ki açıktın mı, beni hatırlamadın mı, haydi gidelim konuşacak çok şeyimiz var replikleri bile aynı. Evecit’in kulağında ben var Kuzgun’un elinde yara… Ve daha nice detay aynı. Öyleki diziye geçen yeniden başladım. Öyle bakıyorum. Baktıkça detayları fark ediyorum. Bir baktım Dila kuzgun’a iyilik yapayım derken adamı ihbar etmiş oldu, yakalattı kdjdjejd sevgili yazarımızın son yazdığı güncel bölümde firuze iyilik yapayım derken Ecevit’i polise yakalattırıyor kdjdjdjdjd hani öyle körsünüz ki yazar başka
Duygu ve Düşünce
Üzüm Buğusu 1 - İhanetDilan Durmaz · İndigo Kitap · 2026600 okunma
Aynur Tarhan isimli okura yanıt verildi
Lale
O zaman herkese öyle bakacaklar Aynur. Başkası yapınca hırsız ilan edip bu kitap söz konusu olunca herkesin geri çekilmesini ve onu aklamaya çalışmasını doğru bulmuyorum. Ayrıca elbette ilham alınır, elbette kitaplar ve diziler filmler ve sanatın tüm kolları birbirini besler ama o diziden ya da yapımdan bir şeyden esinlenirsin, iki şeyden esinlenirsin. Tutup tüm öğeleri olduğu gibi almak, sahneleri bire bir almak sonra da araya kendinden bir kaç detay ekleyip ortaya bir kitap çıkarmak sanat değildir, bu sanatı da beslemez. Dümdüz başkasının emeğinin üstüne konmaktır. Sanat üstüne katarak ilerler. Olan şeyi alıp kendince süsleyip yeniden öne çıkarmak emek hırsızlığıdır. Ve özür dilerim şayet bu kadar okunup övülüyorsa, yazar bundan para kazanıyorsa özgün olmak zorunda. Kimse zaten hiç bir şey özgün değil deyip kenara çıkmamalı. Göz önünde bu kadar kanıt ve benzerlik varken hala olaya bu gözle bakmanız çok üzücü ama be diyim. Devam edin… o zaman bende gideyim bir dizi seçeyim, kendimce detaylar ekleyeyim ama karakterleri güzel yazayım, betimleyeyim diye yazar olayım. Olur mu? Bu sanatın birbirini beslemesi mi sence? Düşün ki monalisa tablosunu aldım kendimce detaylar ekledim, asıl ressamın adını sildim altına onu tamamen ben oluşturmuş gibi kendi adımı yazdım. Zemininin bana ait olmadığı bir şeye bunu nasıl yapabilirim? Bakın kalıp elbette alınır. Dediğim gibi. Bunlar birbirini besler. İhanet konulu yazılan, çekilen binlerce şey var ama tek bir kitaba ait detaylar sadece tek bir yapıma ait diziye bu kadar çok benziyorsa, o benzerlikler oldukça da fazlaysa olaya bu denli masum bakmanız çok acı.
Siz ne okuyorsunuz tam olarak!
Puan vermedi
Siz tam olarak ne okuyorsunuz? Bütün içtenliğimle soruyorum, gerçekten. Emeğe saygısızlık asla etmem ama burada yazılan hiç bir şey normal değil. Dümdüz 2014 Wati kitabı. Bad boy ve çilekli lipbalm süren kız. Bad boy olsa sadece neyse adam dümdüz klinik geçmişi olan deli. Kızın her adımı anlamsız. Ya tamam saf numarası yaparsın da arkadaşlar bu kadarı artık saflığı aşmıyor mu? Ördek kuğuya farah harafa dönüşecekmiş okur onu bekliyor… kelimelerim kifayetsiz… Haydi bunu bile geçtim, siz okurken ne okuduğunuzu hiç sorgulamıyor musunuz? Samimiyetten uzak sahneler, sağlıksız ilişkiler, yüz ekşiten replikler, şu an ne alaka denilen anlar ve kitabı bitirdikten sonra boş boş duvara bakılan dakikalar… olay bundan ibaret. Bakın Dark romance yazılır, yazılmaz değil. Tabi ki yazılır. İsteyen de alır okur. Kitle küçük falan hiç o topa girmeyeceğim, aileleri kontrol etsin. İsteyen istediği tropeyi yazar. Sorun burada değil. Sorun şu ki bu Dark romance değil. Sayısız Dark romance okumuş biri olarak diyorum. Bu dümdüz bir Wati kurgusu. Yıl olmuş 2026 hala bu tarz sorunlu ve toksik kitapları okuyup seviyorsanız zihin olarak zerre ilerleyememişiz demektir. Boşuna kadın hakları o bu şu diye taglar açıp zırvalamayın. İçinizde ki ilkel benliği besleyen hala bu tarz sorunlu kitaplarsa bu toplum bir adım öne gitmez, gidemez. Hatayı hiç Wati yazarlarına da atmayın. Kitle olarak siz böyle sorunlu kitapları okuyup yüceltmeye devam ettikçe yazarlar da der ki o zaman ben bunu yazmalıyım. Herkes kendi cebini doldurmaya bakar. Siz adam akıllı tepki koymadıkça böyle kitapları okumaya daha çok devam edersiniz. Bir almayın mesela, kitle olarak koyun tepkinizi o zaman görün yazarlar nasıl adam akıllı şeyler yazıyor. Ama yok siz böyle toksik ve sorunlu şeylerden beslendiğiniz için önünüze konan
Duygu ve Düşünce
Sarkaç 1Maral Atmaca · Ephesus Yayınları · 20251,062 okunma
elîf isimli okura yanıt verildi
Lale
okuduklarımla ilgili az çok fikirlerimi paylaşacağım. Boşuna ama İçimde tutup kanser olacağıma dışımdan derim daha iyi. Hitap ettikleri kitle ne isterse yazarlar onu sunar bu arada. Okur normal kitap okumadığı için yazılanlar hep bunlar. Bunu sağlayacak olan yine okur ve bu çok üzücü. Bilinçli bir kitle değiller çünkü. Sağlıklı ilişki olan kitabı okuduklarında sıkılıyorlar. Ee arz talep dengesi. Okur ne isterse yazarlarda önlerine onu koyuyor. Gerçekten çok yazık
Yüzünüze vurulması gereken gerçekler
Puan vermedi
Yazarın çalıntı kitap geçmişinden dolayı önyargılıydım. Buna rağmen bir şans verdim ve okudum. Dedim ki hakkını yeme, yargısız infaz yapma. Gayet objektif olacağım. Beğendim. İnkar edemem. Güzeldi ve kendini okuttu. Şimdi asla objektif olamayacağım noktaya gelelim. Bunlar tamamen benim yorumum. Bunuda ekleyeyim. sosyal medyada ve burada ki yorumlarda neyi bu kadar abarttınız anlamadım. Bence yine özgün değil. Kuzgun,Suskunlar ve daha nice ihanet konulu Türk dizisinden harmanlanmış gibiydi. Hatta paso Barış Ardıç ve Burcu Briicik’in oynadığı Kuzgun dizisi. Hani ilham alırsın tamam da Yqzar hanım çekinmeden direkt yapımı almış gibime geldi kdjdjejd Üşenmeyin gidin bakın o diziye. Orada da Kuzgun ilk akça adıyla kızın karşına çıkıyor, burada da Ecevit başka isimle geliyor. zaten çocukluk arkadaşları, yedikleri içtikleri ayrı gitmiyor, firuze ve Ecevit gibi. Başrol adamın aileini dağıtan kızın babası ve çocuk yıllar sonra intikam almaya geliyor. Burada Ecevit vurdurdu kızı aileye yaklaşmak adına orada da kuzgun kaçırtmıştı dilayı, yine aileye yakın olmak adına. firuze nasıl zorla ifade vermeye zorlamıyor ve yıllarca bunun acısını çekiyorsa orada da dila babasının verdiği paketi o eve bırakıyor ve kuzgunun ailesi böylece dağılıyor. Yıllar sonra ilk karşılaşma sahnelerinde ki açıktın mı, beni hatırlamadın mı, haydi gidelim konuşacak çok şeyimiz var replikleri bile aynı. Evecit’in kulağında ben var Kuzgun’un elinde yara… Ve daha nice detay aynı. Öyleki diziye geçen yeniden başladım. Öyle bakıyorum. Baktıkça detayları fark ediyorum. Bir baktım Dila kuzgun’a iyilik yapayım derken adamı ihbar etmiş oldu, yakalattı kdjdjejd sevgili yazarımızın son yazdığı güncel bölümde firuze iyilik yapayım derken Ecevit’i polise yakalattırıyor kdjdjdjdjd hani öyle körsünüz ki yazar başka
Duygu ve Düşünce
Üzüm Buğusu 1 - İhanetDilan Durmaz · İndigo Kitap · 2026600 okunma
Lale isimli okura yanıt verildi
Lale
elîf bence dümdüz körlük. Bazı yerlerde görüyorum. Farkındalar benzediğinin. Hala körü körüne ne var bunda olabilir yazıyorlar. Bir başkası kitap çaldığında yerin dibine sokup bu yazar için ne olmuş yani, hatasını anlayıp silmiş diyorlar kskskd Bence bu direkt bile isteye yapılan bir körlüktür. Bilenler göz yumduğu için kitlenin çoğu bu gerçeklerden bir haber zaten. Bu kadar da olmaz yani cidden. O zaman herkes az izlenen bir dizi bulsun alsın kendince evirip çevirsin. Olur mu arkadaşlar ya?
Yüzünüze vurulması gereken gerçekler
Puan vermedi
Yazarın çalıntı kitap geçmişinden dolayı önyargılıydım. Buna rağmen bir şans verdim ve okudum. Dedim ki hakkını yeme, yargısız infaz yapma. Gayet objektif olacağım. Beğendim. İnkar edemem. Güzeldi ve kendini okuttu. Şimdi asla objektif olamayacağım noktaya gelelim. Bunlar tamamen benim yorumum. Bunuda ekleyeyim. sosyal medyada ve burada ki yorumlarda neyi bu kadar abarttınız anlamadım. Bence yine özgün değil. Kuzgun,Suskunlar ve daha nice ihanet konulu Türk dizisinden harmanlanmış gibiydi. Hatta paso Barış Ardıç ve Burcu Briicik’in oynadığı Kuzgun dizisi. Hani ilham alırsın tamam da Yqzar hanım çekinmeden direkt yapımı almış gibime geldi kdjdjejd Üşenmeyin gidin bakın o diziye. Orada da Kuzgun ilk akça adıyla kızın karşına çıkıyor, burada da Ecevit başka isimle geliyor. zaten çocukluk arkadaşları, yedikleri içtikleri ayrı gitmiyor, firuze ve Ecevit gibi. Başrol adamın aileini dağıtan kızın babası ve çocuk yıllar sonra intikam almaya geliyor. Burada Ecevit vurdurdu kızı aileye yaklaşmak adına orada da kuzgun kaçırtmıştı dilayı, yine aileye yakın olmak adına. firuze nasıl zorla ifade vermeye zorlamıyor ve yıllarca bunun acısını çekiyorsa orada da dila babasının verdiği paketi o eve bırakıyor ve kuzgunun ailesi böylece dağılıyor. Yıllar sonra ilk karşılaşma sahnelerinde ki açıktın mı, beni hatırlamadın mı, haydi gidelim konuşacak çok şeyimiz var replikleri bile aynı. Evecit’in kulağında ben var Kuzgun’un elinde yara… Ve daha nice detay aynı. Öyleki diziye geçen yeniden başladım. Öyle bakıyorum. Baktıkça detayları fark ediyorum. Bir baktım Dila kuzgun’a iyilik yapayım derken adamı ihbar etmiş oldu, yakalattı kdjdjejd sevgili yazarımızın son yazdığı güncel bölümde firuze iyilik yapayım derken Ecevit’i polise yakalattırıyor kdjdjdjdjd hani öyle körsünüz ki yazar başka
Duygu ve Düşünce
Üzüm Buğusu 1 - İhanetDilan Durmaz · İndigo Kitap · 2026600 okunma
Lale
Güncelleme; dizi bitti. Üb güncel bölümde okudum. Öncelikle şunu diyim okuduğunuz şey intikam değil kadına psikolojik şiddet. Karakteri anlayalım diye normalize edilecek hiç bir şey yok. Kadına bir tek o... demediği kaldı ki bunu da farklı kelimelerle demiş kadar oldu. İki karakterde dişli olur birbirine çektirir derim ki intikamdır. Hayır, burada yaşanan tek şey Firuzenin sürekli ağlaması, Ecevit denen adamın sürekli kırıp dökmesi. Gelelim diğer konuya. Şu kadar diyim kitap diziyle aynı düzlemde gidiyor. Kitabı merak eden otursun diziyi izlesin. İleride anlaşmalı evlilikte yaparlar. At fava bekle. Demişti dersiniz. Kuzgun da dilaya aynı imaları yapıyor, dizi boyunca kırıcı konuşuyor. Bu döngüye göre diğer bölüm ya da gelecek bölümlerin birinde firuze intihar eder. Dila etti çünkü ksksksk firuze de eder. Hem de bunu Ecevit’e acı çektirmek için yapacak kesin. Sen kanın akmadan öleceksin dedi kıza. Kesin firuze kendini boğacak kanı akmasın diye. Dila’da kuzguna seni kalbinden vuracağım dedi ve kendini sıktı çünkü, adama acı çektirmek için. Firuze’de bunu yapacak. İntihar etmese bile adama acı çektirmek için bir şekilde kendine zarar verecek ve Ecevit bunu görecek. Kuzgun gördü çünkü ksjsjsj Bu burada dursun, gerçekleştiği zaman haklıymışsın diye gelirsiniz kdjdjd körlüğünüzden başıma ağrı giriyor yemin ederim