Yaşadığım küçük bir olaydan bahsetmek istiyorum;
Dün, gece saatlerinde deniz kenarında kardeşimle oturuyorduk. Bir kedinin koşarak bize geldiğini fark ettik ve bişey vardı. Ya yolunda gitmeyen bişey var ya böcek görmüştü ya da başka bişey...
Koştuğu tarafa bakınca denizden baya uzak kaldırıma tırmanmaya çalışan yeni doğmuş bir caretta kaplumbağası vardı.
Yolunu kaybetmişti. Neyse ki henüz yaşıyordu. Koşarak onu denize bıraktık.
Ardından fenerle kumlara baktığımızda bunlardan onlarca vardı. Hepsi yolunu şaşırıp ışıkların olduğu tarafa yani deniz tarafına değil kenardaki yürüme alanı olan kaldırıma doğru geliyorlardı. Elimizden geldiğince hepsini toplayıp denize bıraktık. 😔
Herkesin özel alanları vardır. Ama neden bu nesli tükenmek üzere olan hayvanın kendine özel yaşam alanı yok. Hani çözüm istiyorlarsa ben söyleyeyim, yumurtlama alanlarında neden ışıklandırma var.? Bu neden bu kadar zor kii?
Zaten belirli alanda yumurtluyorlar ve sonra da çoğu heba oluyor. Buna bir çözüm getirilsin öyle " Burası caretta kaplumbağalarının yumurtlama alanı dikkat ediniz.! " diyerek olmuyor...