Aşkın kör olduğunu söylemek doğru değil;gerçek şu ki, insan bir varlıkta kendisi için en önemli saydığı, çoğu zaman tanımlanamayan o şeyi bulduktan sonra artık hatalara, zaaflara, karşı da ilgisizdir.
Hiçbir şey insana paylaşılmamış büyük bir aşkın pervasızlığını,bununla beraber alçakgönüllülüğünü veremez; bu yüzden ben de sevildiğimi hissedince şaşırıp kaldım.
Kadınların zekaları böylece, kendilerini seven erkeklerden kalma tortulardan ileri gelir,tıpkı bunu gibi erkeklerin zevkindede, hayatlarından geçmiş olan kadınların izi kalır; çok kere de bir kadının bize çektirdiği dayanılmaz acılar başka bir kadının bizi sevmesine ve mutsuz olmasına sebep olur.