📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
…MADAM BOVARY..
Ahh Emma sende az değilsin yani. Senin yerine ben utandım :/
Roman, sıradan hayatında bir arayış içerisinde olan Emma Bovary adlı evli bir kadının başka erkeklerle yaşadığı ilişkileri ve gördüğü toplum baskısını anlatmaktadır. Romanın ana karakterinin girdiği arayış, onu borçlarının çıkmaz sokaklarına itip orada boğacaktır. (Asıl sonu demedim merak etmeyin:) Ayrıca romanın filmi de çekilmiş, ve kitapla birebir ilerlememiş. Bana göre en ortak noktası kitabı okurken de filmi izlerken de Emma’ya aynı derecede sinirlenmem :/
Kitabın değişik bir tarafı minik bir araştırmaya göre, tıpkı Halit Ziya Uşaklıgil’in yazdığı Aşk-ı Memnu ve Tolstoy’un yazdığı Anna Karenina romanlarında olduğu gibi toplumun kendisinden beklediği şekilde evlenen ancak mutsuz olan kadınların intiharını anlatır. Bu yüzden de aslında bir dönem yasaklanmıştır. Hatta ve hatta lise dönemimde edebiyat dersinde romantik dönemi işlerken bu kitabı yasaklı kitap olarak anardı hocam.
Yasaklı ve merak uyandırıcı bu romanının anlatmak istediği şeyse, toplumsal beklentilerin insanların hayatları üzerindeki baskısını ve insanların gerçek hayatla hayalleri arasındaki çatışmayı ele almaktadır. Emma'nın hayatı, toplumun kadınlardan beklediği rollerle, gerçek hayatın zorlukları arasında sıkışıp kalmasıyla örülüdür. Aynı zamanda, roman aşk ve tutku gibi (evet burda hepimizin aklına bihter geliyor, zaten Emma da çok farklı sayılmaz:) kavramları da ele alarak, bu duyguların gerçek hayatta ne kadar yıkıcı olabileceğini göstermektedir.
Aslında bu romanın detaylarına bakarsanız bizlerin de günlük hayatından pekte farkı olmadığını görürsünüz. Bir alıntımda da belirttiğim gibi incelemede adını ‘toplumsal beklentiler’ diyerek nazikçe sanki zararsızmışçasına öne sürdüğü ‘elalem’ denen örgütsel yapının