Tanrı hep oradaydı ama insanlar arayışlarını sürdürmek zorunda hissediyorlardı kendilerini çünkü yaşamın bir iman gösterisi olduğu gerçeği onlara fazla basit geliyordu
Pek çok nevroz ve psikozun temelinde cinsellik yatıyordu. Teorisine göre fanteziler beynin gönderdiği elektrik itkilerdi ve bunlar gerçekleşmediği takdirde o enerji gövdenin başka bölümlerine aktarılıyordu