Bir semptomla savaştığınız sürece semptom daha da kötüleşecektir. Kendinize yaptığınız şeyin, semptomu nasıl ortaya çıkardığınızın, hastalığınızı nasıl ürettiğinizin, varoluşunuzu nasıl sağladığınızın sorumluluğunu üstlendiğinizde -kendinizle ilişkiye girdiğiniz an- gelişim başlar, bütünleşme başlar.