Carl Sagan'in deyişiyle "yıldız tozundan oluşmakla kalmayıp onun kadar karmaşığızdır da. Evrimsel psikologlar haklıdır belki: Biz insanlar, evrim geçirmenin dozunu kaçırmış olabiliriz. Belki de kozmostan haberdar ilk tür olmanin bedelini, evren dolusu karanlığı hissederek ödüyoruzdur.
Depresyondaki insanların mutlu olmak istediklerini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Mutlu olma lüksünü umursadıkları falan yok. Acı hissetmesinler, acı olmasın yeter.
Düşüncelerin kundaklanmış eski binalar misali tutuşup ortalığı dumana boğduğu, alevler içindeki zihinlerinden her şeyi bırakıp kaçmak istiyorlar sadece.