Günter Wallraff kitabın adını çok iyi seçmiş, bu şartlardan çalışan ve yaşayanlar için bundan daha iyi bir isim olamazdı. Ali adlı bir Türk kimliğine bürünen yazar genelde göçmen işçiler özelde ise Türk işçilerinin yaşadıkları zorlukları anlatıyor. Aslında zorluk kelimesi hafif kalıyor. Onların sadece zor, tehlikeli, pis işlerden değil belki onlardan daha zor olan dışlanma ve aşağılanma karşısında düştükleri çıkmazları gözler önüne seriyor. Yazar yaşadıklarını anlatırken mizahi bir dil kullanmış ama bu konunun ciddiyetine gölge düşürmüyor. Okurken şunu düşünmeden edemedim. Acaba kobay olmaya bile razı olan bu insanların emekleri kendi yurtlarında daha insani şartlarda değerlendirilse nasıl olurdu? Ya da bu şartlarda kendi ülkelerinde çalışmayı seçerler miydi? Okuyup üzerine düşünülecek bir kitap.
En AlttakilerGünter Wallraff · Milliyet Yayınları · 1985257 okunma