Dünyanın safâsı gitti ve kederi kaldı.
Hep,her gün biraz daha koyulaşan o kederin loşluğu içinde sürünüp gidiyor değil miyiz? Dünya her gün biraz daha karanlık
Ben âşıkım ve aşkımı bildiler, lakin aşkımın kime olduğunu bilemediler. Halk zanneder ki,ben mahlûka âşıkım…Halbuki benim aşkım,mahlûkun mazhariyetinde tecelli eden Allah a …
Öyleleri vardır ki, aleme karşı Cennetliklerin amelini işler, fakat Cehennemliktir. Öyleleri de vardır ki, Cehennemliklere mahsus işler içindedir; fakat Cennetliktir.