Hayatımızın temel taşını oluşturan çoğu önemli duygu tek başına bile anlamlıdır. Fakat sevgi, tek başına hiçbir boka yaramaz. Yazacaktım ama bok gibi fikir. Hiçbir duygu tek başına çalışmıyor dedim. İnsan aynı anda binlerce hesap kitap, kurgu, duygu ile dolan "cahil" bir varlık. Tek bir amaca, tek bir duyguya, tek bir davaya azimle sadık kalan insanlara imreniyorum. Her ne halt olursa olsun, azimle bağlı kalmış. Hep aynı duyguda. Şüphe duymadan. Sıkılmadan. Başka bir şeyin çekiciliğine göz yumup.
Beni bu duygudan mahrum kılan nedir? Eğretiliğin verdiği usanç mı? Yeninin hazzı mı? Olanın bilgisine erişememenin hıncı mı? Ne?
Demek hayat yalnız benim için bir duygu bunalımı döngüsüymüş.