Denilebilir ki Yaşar Kemal'in bir özelliği, yapıtlarında, köylülerin sıkıntılarını, özlemlerini, beklentilerini, doğa ile ilişkilerini mitos düzeyine çekerek derinleştirmektir.
sırf hatalar ve acılar olgunlaştırmış bizi
ama olgunluk bize bir çare sunmadı
çare yok.. çare yok..
çare olmayınca umut duyduk
umut, son kale
ve uzanılamayanı seyir
ya çare vardır ya umut
mesela varmak çaredir
varamadığında umut el uzatır
her şeyin düşmanı ise beklemek
beklemek çürümektir.