Belli durumlarda tüm insanlar kendilerini yetersiz hissederler. Onlar kendilerini yaşamın zorluklarına yenilmiş hissederler ve tek başlarına bu zorluklarla başa çıkabilecek durumda değillerdir. Dolayısıyla insanların en büyük çabalarından biri, yalıtılmış tek bir varlık olarak değil, bir grubun ya da bir toplumun bir üyesi olarak yaşamak için gruplar oluşturmaktır. Şüphesiz bu sosyal yaşam, insanlara yetersizlik ve aşağılık duygularıyla başa çıkmada büyük ölçüde yardımcı olmuştur.