Neden Japon Devleti bunca yükün altında uzun süre önce çökmedi ya da iflas etmedi? Birincisi, borcun çoğunluğu yabancı alacaklılara değil, bono sahibi japon bireylere, japon iş insanlarına, (çoğu devlete ait olan) emeklilik fonlarına ve Japonya Merkez Bankasına. Bunların hiçbiri Japon devletine karşı sert oynamıyor. Bunun aksine Yunanistan'ın borcu büyük oranda yabancı alacaklılara olduğu için bunlar sert oynuyor ve Yunanistan'ı mali politikalarını değiştirmeye zorluyor.
... İkincisi Japonya'da faiz oranları, devletin faiz ödemelerine koruma olması amacıyla devlet politikasıyla düşük tutuluyor (%1'in altında). Son olarak gerek Japonlar gerekse yabancı alacaklılar devletin ödeme kabiliyetine öyle güveniyorlar ki kamu fonu almaya devam ediyorlar.