Biz Suud Emir'ine top da yollamıştık. Kumandanı Teğmen Osman Bey'di. Aşiret, Medayin'e doğru yürüyüş gösterdiği zaman, bir vadide ateşe uğradı: Bizimkiler 1000, karşı taraf 30 kişi kadarlardı. Daha birkaç kişi yaralanınca, hepsi kaçmaya başladılar.
Osman Bey'e de:
- Topunu bırak, gel! diyorlardı.
- O benim namusumdur, bırakamam. Ne diye kaçıyorsunuz? diyordu.
Boş yere bağırdı çağırdı. Karşı taraf üstüne üşüşüp kurşun ve cenbiye ile Türk çocuğunu parçaladılar.
Silahlar, toplar, altınlar, develer ve erzak, hepsini, hepsini verdik. Ve bütün seferden bize yine ve yalnız bir Türk çocuğunun isimsiz, nişansız, mezarından başka bir şey kalmadı.
Türk topuna sarılmış olarak parçalanan Osman, hicri 1333 senesi Haziran'ının üçüncü günü ölüp gitmiştir.