O kadar aşıktım... Çünkü âşık olmasaydım ben de her erkek gibi cüretkâr olurdum... Aşk insani hasta edip bırakır...
- Peki, o kadar âşık davranmışsın ki aşkına kavuşamadığın gibi zevkinden de mahrum kalmışsın... Ve bu senin cezandir...
“söyle bana, söyle
nasıl duyaym dallardan binlerce yaprağın dökülüş sesini?
söyle bana, söyle
nasıl duyayım bulutlardan yıldızların yağış sesini?
ben ağaçtan doğmuşum
sen ey ki söylemen esintilerin esmesidir ağaçlarda
söyle bana, söyle
ağacı kim doğurmuştur?
beni yıldız doğurmuş”