Şeker portakalının devamı niteliğinde. Bu kitapta zezenin ergenliğini konu alıyor. Açık söylemek gerekirse şeker portakalında aldığım keyfi bu kitapta sürdüremedim. Şeker portakalında biraz acının hakim olması küçük bir çocuğun küçük yaşta hayatla mücadele etmesi beni kitaba daha sarar nitelikteydi. Güneşi uyandıralım kitabına gelecek olursam burda yine zezenin yaramazlıklarıyla dolu serüvenine şahitlik ediyoruz. Ve yeni hayali unsurlarına. Burda en çok dikkatimi çeken kısım şu olmuştu, aslında daha doğrusu üzüldüğüm nokta ; Kişinin kendi ailesi varken bir yere sığamaması, ardından başka bir aileye verilip orda da kendine bir yer bulamamasıydı. Her insanın evi ailesi, kendini koruma sığınma alanı olması gerekirken, bir çocuğun sığındığı tek yer hayal dünyası ve hayal dünyasında oluşturduğu bir ailesinin olması ne kadar kötü bir durum. Yine bir yetmezlik daha. Çocuk doğurmak bir sanat değil eğer bilinçli bir şekilde büyütüp yetiştirmeyecekse kişiler kimse çocuk dünyaya getirmesin. Çünkü Acılarını beraber değil tek başına yaşıyorlar. Çok içime dokunan kitaplar arasına girmese de zezeyi sevdim okunması gereken bir kitap. Hiçbir kitap amaçsız ve mesajsız yazılmaz... Okuyacaklara iyi okumalar.
Artık demir almak günü gelmişse zamandan,
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol;
Sallanmaz o kalkışta ne mendil ne de bir kol.
Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,
Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli.
Biçare gönüller! Ne giden son gemidir bu!
Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu!
Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler;
Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler.
Birçok gidenin her biri memnun ki yerinden,
Birçok seneler geçti; dönen yok seferinden
#yahyakemalbeyatlı
“An” asla bir şeyi veremez: Anlamı. Mutluluğun ve anlamın yolları aynı değildir.
Mutluluğu bulmak için, kişinin sadece anda yaşaması gerekir; sadece an için yaşamaya ihtiyaç duyar. Ama eğer anlam istiyorsa – hayallerinin, sırlarının, hayatının anlamı – kişi ne kadar karanlık olursa olsun geçmişte, ne kadar belirsiz olursa olsun gelecek için yaşamalıdır. Böylece doğa mutluluk ve anlamı bizim için karıştırır ve bizden aralarında bir seçim yapmamızı bekler.