Yetişkin çocuğun içinde, kendinin de bilmediği doldurulamayacak bir boşluk vardır. Bu boşluk kendini şöyle belirtir: Kişi mutsuzdur ve mutsuzluğunun kaynağını dışarıda bir "nesne" , "olay" ya da "kişi"de bulur. Örneğin mutsuz olan kişi, " Bir arabam olsa" ( nesne), " Uludağ'da kayak yapabilsem" (olay), ya da "Ayten beni sevse" (kişi) "ne kadar mutlu olurum" diye düşünür.