Hayranlık sevgiden daha etkileyicidir" demişti Nizam Osman'a, “sevecek birini her zaman bulabilirsiniz ama yeryüzünde hayran olunacak o kadar az insan var ki…
ir şeyi anlamak değildi istediği, önüne bir set çekilmeden, yasaklanmadan, sorgulanmadan içinden geldiği gibi yaşamak, bunun kimin canını yakacağına, kimi üzeceğine de aldırmamak istiyordu.
Ragıp Bey, kibir insanın hayatını zehirler, Allah'ın verdiği sevme kabiliyetini yok eder, insanı kendi saadetinin düşmanı yapar. Kibirden vazgeçmeyen, sadece noksanlıkları, hataları, zaafları görür, var olanı görüp sevebilmek için tevazu iktiza eder.
Şeyh Efendi sözlerinin bir faydası olmayacağını anlamıştı ama son kez uyarmak ister gibi konuşmuştu,
Eksikliğe rıza göstermeyen çok acı çekebilir.
Noksanlığın acısından sa, yokluğun acısını yeğlerim. Yarım olacağına hiç olmasın.