Gülleri sarı severim; toprağı ıslak...
Türküleri yanık, şiirleri hoyrat!
Havayı nemsiz, çayı demsiz...
Bir seni olduğun gibi,
Bir seni her şeye rağmen,
Bir seni, hala!..
Ne güzel demiş özdemir Asaf;
"Baharda kışı kışında baharı özler insan. Ne uzaksa onu özler. Kavuşmak şart mı boşver...
Bazı şeyler yokken daha güzel..."