İnsanın en büyük yanılgısı, kendini dış dünyada inşa edeceğini sanmasıdır. Oysa varlık, kalbin ortasındaki o kapkara 'hiçlik' lekesinden filizlenir. Kendi karanlığıyla yüzleşmeye cesareti olmayanın, başkasının aydınlığında yeri yoktur.
Birçoğu yeniden aşık olmaktan korktuğunu söyler.
Oysa sevmekten korkmaz kimse. Yeniden kaybetmekten , yeniden terk edilmekten , yeniden sevilmekten korkar.
Bazı insanlar, bazı insanların yalnızca geçmişini değil ; onların geleceğini çalar...
Konuşmak isteyip sustuklarım;
Anlatmak isteyip yuttuklarım var.
Bazen her şey için çok geç kalmış olursun,
Bilirsin ama görmezden gelirsin,
Niye olmadı diye sorarsan işte bundan;
Ya sustuğumdan ya da yuttuğumdan…
Emel Bodur