Maalesef okudum! Bu kitap neden seçildi? gizem macera tema ile pek alakası bile yok.
Ayrıca Yazar bu dünyayı inanarak mı yazmış acaba çok merak ediyorum.
Bir tarikatın, kendi kutsalını aramak için çıkılan yolculuğu keşfe, acılara aslında herkesin kendini keşfetmesi gereken içsel bir macera ve itirafın somut bir yol hikayesi ile harmanlayarak anlatan güzel bir metin.
Arka planda döneminin dini görüşü, zorunlu göç, vatan arama gibi unsurlarada işlenmektedir.
Tanrı Kitap’ı yazdıysa o da bu Kitap’ta kendini ve yaratma eylemini aşmıştır. Bütün bilgeliğini, başlangıçsızlığını ve sonsuzluğunu, dünyanın yasalarını Kitap’a yerleştirerek kendini anlatmıştır. Kitap’ta bir ayna gibi yansımış, kim olduğunu görmüştür. Bu nedenle Kitap, ilahi bilincin bir uzantısıdır ve Tanrı’nın kendisinden bile daha ilahidir.