Öyleyse, bir söz, bir yargı lâfzen hiçbir değişikliğe uğramadığı halde bir kimsenin ağzında doğru,
ötekinin ağzında yanlış mı olmaktadır? Kesinlikle
evet. Demek ki bir sözün doğru olması, bir yargının
değerli olması doğrudan doğruya o sözü söyleyenin
değerli ve doğru olmasıyla bağlantılıdır. Bir kimse
söylediği sözün bekçiliğini yapamıyor, yahut kasten
yapmıyorsa, bu sözün değerlendirilmesi "mücerret"
esaslar doğrultusunda yapılamaz. Sözün doğruluğu,
yanlışlığı sözün kendisinde değil, o sözün hangi
ağızdan çıktığındadır. Doğru söylemek diye bir
meselemiz varsa, söylediğimiz bu sözlerin eri olmak diye bir meselemiz de vardır.