Melike

Melike
@Melikeee97
Overthinking senaryoları Niçin bunları düşüneyim ki? Sadece kendimi daha kötü hissetmeme neden oluyorlar
Reklam
Bağımlılık şeması kökeni ya aşırı korumacı ya da yeterince korumayan ebeveynlere dayanır. Aşırı korumacı ebeveynler çocuklarını bağımlı kılar. Bağımlı davranışları pekiştirir, bağımsız davranışların önüne geçer. Çocuklarını boğarlar. Çocuklarına özgürlük vermezler veya kendi kendine yetebilmeyi öğrenmelerini desteklemezler. Yeterince korumacı olmayan ebeveynler, çocuklarına bakmada başarısız olurlar. Çok küçük yaşlardan itibaren çocuklar dünyada tek başınadır ve kendi yaşlarının çok ilerisinde bir seviyede işlevsel olmalıdırlar. Böyle çocuklar özerk olduklarının yanılsamasını verebilirler ama aslında güçlü bağımlılık ihtiyaçları vardır
Hiçbir şey göremiyorum. Kafam bomboş.
Kusurluluk şeması, çocukken sevilmemiş veya saygı duyulmamış olmanın verdiği hislerden kaynaklanır.
değişimin felsefesi Ne yazık ki, birçoğumuz çocukken doğal eğilimlerimizi gözardı edip bizden beklenileni yapmaya göre eğitilmişizdir. Doğamız gereği hassas olsak bile sert olmaya zorlanmışızdır; doğal tercihimiz açık hava aktiviteleri olsa bile tıbba yönelmeye zorlanmışızdır; doğamız gereği geleneksel olmasak bile geleneksel olmaya zorlanmışızdır; doğamız gereği heyecanı tercih etsek bile rutin şekilde hareket etmeye zorlanmışızdır.
Reklam