Bizi sohbetlerimiz yaratır. Konuşmalarımız ve sessizligimizle benliğimiz küçülür ya da büyür. Konuşmalarımız ve sessizliğimizle öteki kişiyi küçültür ya da büyütürüz ve aramızdaki olasılıkları daralttır ya da genişletiriz. Sesimizi nasıl kullandığımız ilişkimizin niteliğini dünyada kim olduğumuzu dünyanın ne olduğunu ve neye dönüşbileceğini belirler.
Zenginin zengin diye derdi olamaz. Fakirin fakir diye. Gencin genç diye. Yaşlının yaşlı diye. Kime hak lan bu dert dediğiniz şey? Niye sormuyor kimse birbirine derdini? Niye dinlemiyor ?