Her şey zıttına mecburdur. Diğerini yaşatan, diğerini anlamlı kılan, diğerini hissettirebilen asıl duygu budur. Hüzün ve acı olmasaydı hiç, nasıl bilinirdi mutluluğun kıymeti? Sevgi nasıl nefrete, nefret nasıl sevgiye dönüşürdü? Çok gülmenin sonu nasıl gözyaşıyla biterdi?