📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Duayı da ettim te büylece: 'Neuzü şeytan, besmele rahman!' Ondan başladım süylemeye:
Abe Allah'ım, duyarsın ahım! Çoktur günahım!
Ayakta papuç, başta külahım!
Açtım elimi, kırdım belimi! Tuttum dilimi!
Ziytin tanesi, ekmek dilimi!
Yüreğim sızlar, kulağım vızlar, okur hafızlar...
Bayılır buna çadırda kızlar!
Kusurum çoktur... Mangizim yoktur!
Halim bom...tur!
Ben aç gezerim: İrfan Bey toktur!
Çektim çok acı, sen bana acı!
Etem duacı... Olmuştur şinci: Mübarek hacı!
Amin, amin, amin, Veledi Ali amin!"
"Ulan bu ne biçim dua, köpoğlu?"
"Çingenece dua bu kadar olur. Diyilim ben Saçaklı Molla ki edeyim daha kibarcasını! "
Şoparın sevinçten ağzı kulaklarına vararak ellerini havaya doğru açtı ve sırıtarak şu duayı tutturdu:
Yalvarırım Mevla'ya
Düşmeyesin belaya!
Düşesin genç yaşında
Bir gözleri elaya!
Arkadaşla ben: "Amin!"
Şopar:
Şoparlar oynar hampur
Dalemin (babamın) sırtı kambur
Ha versin Odel sana
Çil çil altın bir kalbur!
Biz: "Amin!"
Şopar:
Pınar başı serindir
Cin çukuru derindir
Bu çukurdan korkarsan
Şoparları sevindir!