Eskiden “günah, suç, kötülük” dediğimiz kavramlara artık “hastalık” denilmekte ve bu kötülükler sanki insanın elinde olmayan şeylermiş gibi normalleştirilmektedir.
“Sahte şeyh” diye bir laf vardır, haberlerde falan çok duyarsınız. Bu laf tıpkı “ÖSS sınavı” gibi anlatım bozukluğu içeren bir ifadedir. Zira şeyhin hakikisi yoktur ki sahtesi olsun!
Çocukluğumda kendimi, arıların balını bıraktığı gibi;sıradan, sade insanların her birinin ruhumu zenginleştiren bir şeylerini, yaşamla ilgili bilgilerini, düşüncelerini,deneyimlerini bıraktığı bir arı kovanı gibi düşünüyorum.Bu bal sık sık acı, kirli oluyordu, ama gene de her bilgi bir çeşit baldı.