Çağımızda ilim ve ders verme usulünü bilmeyen birçok muallim gördük. Bunlar derse daha yeni başlamış talebeleri kapalı ve güç anlaşılır meselelerle karşı karşıya getiriyor, sonra talebelerin bu meseleleri zihinlerinde tutmalarını istiyor, bunun talebeler için doğru alıştırma şekli olduğunu sanıyor, bunun ezberlenmesiyle mükellef tutuyor. Sonunda verilmesi gereken bilgileri başlangıçta vererek zihinleri altüst ediyorlar. Halbuki ilimde tedricilik ve basitten mürekkebe gitmek esastır.
* yöneticilerin aykırı seslere tahammülü olmaması, baskı ve şiddeti yönetim şekli olarak görmesi. * etrafında toplananları devlet kademelerine getirmesi (ehil olmayana iş verilmesi). * Yöneticilerin bireysel zenginleşmeye gitmesi. * vergilerin yükselmesi, keyfi uygulamalar yapılması. * ekonomiyi bozmak, halka haksız işler yüklemek ve haksız çalışmaya zorlamak.