…insanlar devlet için yoktur. Devlet insan için vardır. Burada asıl olan her zaman insanlardır. Çünkü devletler ancak ve ancak halklarının desteğiyle ayakta dururlar. Halkın desteğini almayan ve aldığını zanneden eninde sonunda çökmeye mahkumdurlar.
İnsanın diğer insanlardan ayrı yaşaması mümkün değildir. Onun varlığı ancak diğer insanların varlığıyla gerçekleşir. İnsan tek başına zayıf olduğu için hayatını ikmal edemez.
Değişim önce insanın kendisinden başlar. Kendisini değiştiremeyen bir insan çevresini ya da yaşadığı coğrafyayı değiştiremez. Daha güzel bir dünya istiyorsak eğer çabalamalı ve değişim için mücadele etmeliyiz…