çünkü ne olursa olsun talihin atılgan insanların yüzüne güldüğü çok görülür ve özellikle mutluluk ya da "yaşama sevinci" konusunda, insan gerçekten yaşamak istiyorsa atılgan ve cüretli olmalı.
Theo'ya Mektuplar - Vincent Van Gogh
Tarascon ya da Rouen'a gitmek için trene bindiğimiz gibi, ölüme binip bir yıldıza mı gideriz? Bu düşünce sürecinde gerçek olan bir şey varsa, yaşadığım sürece bir yıldıza gidemediğimiz ve öldükten sonra da trene binemediğimizdir. Yani demek istediğim şu ki vapurlar, otobüsler, trenler nasıl yeryüzünün taşıtlarıysa, koleranın, kum hastalığının, veremin, kanserin gök taşıtları olması pekâlâ mümkündür. Rahat rahat ihtiyarlıktan ölmekse oraya yürüyerek gitmek olur.
Theo'ya Mektuplar - Vincent Van Gogh
Bu bana pahalıya mal oldu: kırık dökük bir beden, iyice oynatmış bir kafa, bir de adam gibi yaşamak varken benim yaşadığım hayat...
Theo'ya Mektuplar - Vincent Van Gogh
Sevgili kardeşim, en iyisi şu küçük dertlerimizi ve hayatın büyük dertlerini bile alaya almaktır. İnsan gibi katlanacak ve dümdüz yürüyeceksin yolunu.
Theo'ya Mektuplar - Vincent Van Gogh