Her ne kadar ölüm bu hayattan âni bir kopuş olsa da,öldükten sonra kişinin bilinci farklı bir şekilde açık kalmaya devam eder.Hatta ölen kişi, bütün hayatının kendine bir rüya gibi göründüğü bir tür aşırı bilinç durumundadır.Nitekim Hz. Ali "İnsanlar uykudadır, öldüklerinde uyanırlar," buyurmuştur.
Sevmek bir eylemdir; edilgen bir duygu değil.Bir şeyin "İçinde olmak"tır. Bir şeye "kapılmak" değil. En genel biçimiyle sevmenin etken yapısı,sevmenin almak değil öncelikle vermek olduğu biçiminde tanımlanabilir.