Şimdi nerede her gün kadın cinayeti haberleri alıyoruz. Kadınla yönelik şiddet mi arttı; görünürlüğü mü çoğaldı? İkisi de doğru olabilir. Yaşlılara, çocuklara, göstericilere, muhaliflere yönelik toplumsal şiddetten kadınların da nasiplendiği söylenebilir. "Sadece evde değil ki , mecliste, seçim meydanında ,TV stüdyosunda, futbol tribününde de saldırgan bir dil ve şiddet eğilimi büyüyor. İfade özgürlüğünün önüne engeller konuldukça şiddet her alanda yegâne çözüm yöntemi olarak öne çıkıyor,"denilebilir. Ama asıl neden bu değil bence... Asıl neden, kadının artık kolayından boyun eğmemesi, erkeğe itiraz etmesi,"Hayır !"demeyi öğrenmesi...