..liberal düşünürlerin de ısrarla dediği gibi dinsizliği düşünce özgürlüğünden sayıyorlar. Dinsizlik halkın ruhunun yoksulluğudur, hastalığıdır. Tüm bunların sonucunda ise hayvan-insanlar, ahlaksızlık, kaba bir egoizm, soygunculuk ve küstah bir ahlaki rahatlık kalıyor elimizde.
"Kendirden nasıl halat yapıldığını biliyorsunuz. Bunlar ilk olarak ince iplerin eğrildiği kendir parçalarıdır. Bunları büyük daha kalın ipler haline getirirler. Sonra da o ipleri bükerek koskocaman gemilerin bağlandığı halatlar elde edilir. Bizim yaptığımız da buna benziyor. Bizler de ayrı ayrı duran tüm iyi niyetleri birbirine bağlayabiliriz, ayrı ayrı duran tüm iyi niyetleri birbirine bağlayabiliriz, bağlamalıyız da..."
En zeki gençlerle buluşup onlarla sohbet eder, onlara kitaplar verir, adreslerini alıp onlarla yazışırdı.
"Ben karanlık köşelerde kandiller yaktım. Daha iyi yanmaları içinse yağ ekledim," demeyi severdi Snelman.
Ondandır ki burada toplumun en alt sınıfındaki insanlar dahi, derin bir uykuda yere düşen dallar gibi çürümüyor, düşünüyorlar. İnsanlar yoksulluklarına razı gelmiyorlar. Ne olursa olsun kabulümüz deyip dışarıdan bir şey gelmesini beklemiyorlar...