Ey İsraflı , iktisatsiz; ey zulümlü, adaletsiz; ey kirli, nezafetsiz bedabht insan!!
Bütün kâinatın ve bütün mevcudâtın düstur- u hareketi olan iktisat ve nezafet ve adaleti yapmadığıdan umum ve mevcudâta muhalefetinle , manen onların nefretlerine ve hiddetlerine mazhar oluyorsun. Neye dayaniyorsun ki umum mevcudatı zulmünle , mizansizlığınla , israfinla , nezafetsizliğinle kızdırıyorsun ?