Güzel bir kimsenin aynayı sevmesi, onun ayna olmasından değil, belki onda kendini müşahede ettiği içindir.
Hak Teâlâ enbiya ve evliyanın vücud aynalarında onIarın kabiliyetleri ölçüsünde zat ve sıfatları ile tecelli eder. Tecelliyât eserinin zuhur etmesi, her aynanın kabiliyetine göre çoğalır. Bu sebeple enbiyanın bir kısmı diğerine daha faziletli olmuştur.
Her şey yerli yerinde. Güzel. Lakin ben nerdeyim? Zamanın neresinde? Hangi sarmaşıklar sarıp sarmaladı beni? Böcek sesleri
dediğin, gecenin geç vakitlerinde tıkır tıkır kitapları yiyip duran kitap kurtları mı? Ben miyim?