İnsanlar arasındaki bütün fark,onların ne kadar ahmak olduklarındadır. Kimi akıllıdır,kimi daha az akıllıdır,kimi ahmaktır. Akıllı olmak için doğru kitapları okumak gerekir: kara büyü... ya da ne bileyim... Aslında bütün kitapları okuyacaksın, ki iyisini,doğrusunu bulabilesin...
Bana sürekli aşılamaya çalışırdı:
-Oku! Anlamadın mı yedi kez daha oku! Yine mi anlamadın, on iki kez oku!
Gözlemlerime göre aile ya da akrabalar birbirine yabancılardan daha kötü davranıyorlardı,çünkü birbirlerinin eksik ya da gülünç yanlarını yabancılardan daha iyi biliyor,bu yüzden de birbirlerini çok daha acımasızca çekiştiriyor,kavgaları dövüşleri çok daha acımasız oluyordu.
Dünyada insanı yaralayan ne çok şey vardı! Örneğin şu duvarın dışındaki tipler! Gece vakti mezarlıkta,şu tabutun üzerinde korktuğumu çok iyi bilmelerine karşın beni daha da korkutmaya çalışıyorlardı! İyi ama niçin?
-İşte böyle canım evladım. İnsan her şeyi kendisi denemeli, kendisi yaşamalı,her şeyi kendi kendine öğrenmeli. Sen kendin öğrenmedin mi, kimse sana bir şey öğretmez.